امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
entezar-omate-vahedeh... با کمال تأسّف آنچه که قرآن پیش بینی می کرد تحقّق یافت و اندکی پس از رحلت این منادی امّت واحده همه شاخصه های جاهلیّت، این امّت واحده را از هم متلاشی کرد ... این نوشته کوتاه در پی تبیین ارتباط انتظار فرج با تحقّق امّت واحده است، امید است که به یاری امام عصر(عج) از عهده بر آید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
shiaودراین مجموعه کوتاه سعی شده که خلاصه و فهرستی ازسخنان وزین امام باقر (ع) درموردشیعه در ابعاد فردی واجتماعی. بیان شود و این معرفی میتواند پاسخگوی بسیاری از شبهات مطرح شده درطول قرن ها برعلیه شیعه باشد.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

mizan
مگر می توان با میزان مکاتب مادّی و اومانیستی، دین الهی را محک زد، و مگر می شود حلّ مشکلات به وجود آمده در دنیای تمدّن مادّی را از اسلام و دین خواست، ... مگر می توان نگاه سکولاریستی را میزان تربیت اسلامی قرار داد؟؟ و مگر امکان دارد با میزان حقوق بشری کاملا لیبرالیستی و مادّی، مباحث و مبانی حقوق اسلام را محک زد؟؟ و در نگاه فمینیستی میزانی برای عفّت و حیاء زنان یافت؟؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
imam-reza
در معارف والای رضوی، یکی از مسائل مورد توجّه، آماده سازی مردم و آگاهی دادن به آنها در راستای جامعه آرمانی مهدوی است. در این نوشتار مجمل به مناسبت میلاد امام علی بن موسی الرّضا (ع) تنها به بخش کوتاهی از سخنان حضرت، که در متن دعای آن امام(ع) درباره امام زمان(عج) برای روز جمعه در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده، اشاره می شود.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
safinehe-nejat
یکهزار و سیصد و سی و یک سال از میلاد با عظمت امام حسین(ع)، سیّدالشهدا می گذرد. امام و پیشوائی که لحظه لحظه زندگی او، رهبری، قیام، مبارزه با ستم و بیداد، فریاد آزادی و آزادگی، و شهادت او و یاران و فرزندانش، به دین و انسانیّت حیات دوباره بخشید. امّا هنوز آنچان که شایسته است، شناخته نشده، و بسیاری از فضائل و ارزشهای وجودی او یا به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه مغفول مانده است. همان گونه که در مورد پیشوایان و ائمه معصومین(ع) پیش آمده است. در این سخن کوتاه قصد اشاره به یک مشخّصه ممتازی است که پیامبر خدا در شأن و مقام و منزلت امام حسین(ع) فرموده اند، و آن تعبیر(سفینةَ النّجاة) است.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
ya-fatima
 
در دنیایی که به ناحق نسبت تحقیر شخصیّت زن را به دین اسلام می دهند و تبلیغ می کنند که اسلام و قرآن زن را به ذلت و بردگی کشانده، با عظمت ترین جایگاه هستی به دست این وَلِیَّةُ الله سپرده می شود، یک بانو محور لیلة القدر می شود، روح پیامبر(ص)، که خلقت به یُمن نور وجود او آغاز شده، حجّت بالغه ی الهی، همتای علی(ع) که با دستی گهواره ی دردانه اش را به حرکت در می آورد و با دستی دیگر، هستی را.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

امام (ع) از اجداد طاهرینش از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل می کنند که فرمودند: هیچ نعمتی را خداوند به بنده اش بعد از ایمان به خدا عطا نکرده که برتر از علم به کتاب الهی باشد.[22]

و در روایت دیگری می پفرمایند: خداوند هیچ نعمتی را به بنده اش بعد از ایمان به خدا عطا ننموده که برتر از علم به به کتاب خدا و شناخت و تأویل کتاب الهی باشد  و کسی که خداوند به او بهره ای از این نعمت داده اگر گمان کند آنچه که به او داده شده به دیگری داده نشده در حالی که برتر از او در دنیا وجود دارد نعمت خدا را کوچک شمرده است.[23]

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال


پس از رحلت جانسوز پیامبر عظیم الشأن السلام و حاکمیت بازیگران سقیفه بر جامعه اسلامی و در پی آن سلطنت بنی امیه و بنی عباس، یکی از مهمترین و اساسی ترین رسالتهای اهل بیت (ع) حفظ و حراست از دین و احیاء ارزشهای الهی و انسانی بود.

در مقام دفاع از این ارزشها، در سنگرهای مختلف: سکوت، نظارت، حکومت، متارکه جنگی، جهاد، شهادت، جهاد علمی و فرهنگی و ... رسالتشان را به پایان بردند. شرایط بر همین منوال گذشت تا عصرامام دهم و امام یازدهم فرا رسید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

يَا أَبَا ذَرٍّ التَّقْوَى هَاهُنَا التَّقْوَى هَاهُنَا وَ أَشَارَ إِلَى صَدْرِهِ

اباذر! تقوى در اينجاست (حضرت اشاره به سينه فرمود)

 

يَا أَبَا ذَرٍّ أَرْبَعٌ لَا يُصِيبُهُنَّ إِلَّا مُؤْمِنٌ الصَّمْتُ وَ هُوَ أَوَّلُ الْعِبَادَةِ وَ التَّوَاضُعُ لِلَّهِ سُبْحَانَهُ وَ ذِكْرُ اللَّهِ تَعَالَى فِي كُلِّ حَالٍ وَ قِلَّةُ الشَّيْ‏ءِ يَعْنِي قِلَّةَ الْمَالِ

اباذر! چهار چيز است كه غير از مؤمن به آن نمى رسد: سكوت كه اول عبادت است ، فروتنى براى خداى سبحان ، و در هر جا به ياد خداى متعال بودن ، و كمى ثروت .

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

نکته بسیار حسّاسی که در اصل هجرت در قرآن به ذهن می رسد و دایره معنای هجرت را تا بینهایت دور می سازد و وسعت می بخشد اینست که این لفظ در قرآن به معنای عام و مطلق به کار می رود و به اصطلاح زبان شناسی اجتماعی (درجه معنی) این کلمه چنان اوج گرفته است که از سطح زمین (هجرت از نقطه ای به نقطه دیگر) بالاتر رفته و تا بام بلند روح و آسمان های شگفت معنویت های اخلاقی و انقلابات فکری و روانی صعود کرده است، و در اینجاست که ما در برابر یک اصل بزرگ و بسیار عمیق و جدیدی به نام هجرت قرار میگیریم.