امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
akhlaghعدم حضور ارزش های اخلاقی در مدرسه و دانشگاه و حتّی حوزه های علمیّه و مراکز مذهبی، علم را تبدیل به ابزار قدرت و ثروت و فساد می کند و چهره ی دین را هم لکه دار می کند. و حاکم نبودن اخلاق بر نهاد های اقتصادی و اداری موجب بروز انواع فساد های اقتصادی، ربا، رشوه، اختلاس، رانت خواری و اجحاف به مردم، و ... خواهد شد.                                             

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
h. masumehدهم ربیع الثّانی مصادف است با رحلت حضرت فاطمه ی معصومه (س) درسال 201 ق درشهر قم. آن حضرت معروف به کریمه ی اهل بیت (ع) دختر امام کاظم (ع) ونجمه خاتون، وخواهر امام رضا (ع) درسال 201 ق برای دیدار برادرش امام رضا (ع) درتوس از مدینه با کاروانی از بستگان وخویشان راهی ایران شد                                                                                                                                                                                
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
shaitanدرزندگی فردی واجتماعی انسان ها فعّالیت های فراوانی با متد ها وروش های علمی وعقلانی، درزمینه ی مسائل تربیتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، و... انجام شده، امّا جای یک سؤال باقی است که چرا همه ی این تلاش ها آن طور که باید وشاید به نتیجه نرسیده ویا نتیجه ی عکس داده است؟ پاسخ آن را می توان درعدم توجّه به این اصل اساسی (شناخت دقیق آفت ها ومبارزه با آن ها) پیدا کرد.
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
zolmat noorهمه ی ظلمت هائی که ازسقیفه آغاز و پس از آن برجامعه ی اسلامی حاکم شد، بدعت ها، بی عدالتی ها، حاکمیّت ولایت طاغوت های اموی وعبّاسی، بازگشت به دوران جاهلیّت، کفر ونفاق، تفرقه وتشتّت درجامعه... خارج کردن امّت اسلامی از فضای نور الهی وبستن باب شهرعلم پیامبر...ارمغان شب ظلمانی وسیاه سقیفه است که متأسّفانه درطول تاریخ، جنایات فراوانی را براهل بیت (ع) و جامعه ی اسلامی وحتّی بشریّت روا دا شته است. 
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
laylah mabitشب اوّل ربیع الاوّل امسال ، یکهزار وچهارصد وچهلمین سالگرد (لَیلَةُ المَبیت) شب آغاز هجرت تاریخی پیامبراکرم (ص) ومسلمانان به یثرب (مدینه) و خوابیدن امام علیّ بن ابی طالب (ع) دربستر رسول خدا. وشب بزرگ ترین وزیبا ترین جلوه ی ایثار برای حفظ جان عزیزترین آفریده ی آفرید گار، برای پایه ریزی تمدّ نی براساس حیات طیّبه ی ابدی تا برپائی جامعه ی ایده آل مهد وی است. شب هجرت انسان از فرش تا عرش.
 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
bazieenباز این چه شورش است كه در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است‏
باز این چه رستخیز عظیم است كز زمین
بى نفح صور خاسته تا عرش اعظم است
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ali asاین نوشته ی کوتاه درپی نقل واقعه ی تاریخی غدیر، اثبات حقّانیّت آن، حقّانیّت شیعه، اثبات حقّانیّت ولایت وامامت وخلافت امام علیّ بن ابی طالب وائمّه ی معصومین (ع)، معنا ومفهوم ولایت، بحث ها ومناظرات، کتاب ها وذخیره های فرهنگی همچون الغدیر، المراجعات و ...نیست بلکه درپی اثبات این ادّعای مغفول مانده است که: (غدیر، جاودانه ترین منشور حکومت جهانی است)!!

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ghadirهمه ی دلسوزان جامعه ی اسلامی به این امر حیاتی واقفند، امّا آن چه مهم و اساسی است، چگونگی برخورد با این مسئله و شناخت رمز وحدت در جامعه اسلامی است. در دهه های اخیر در راستای رمز گشایی وحدت اسلامی دیدگاه های مختلفی از اهل تسنّن و تشیّع مطرح شده است که بعضی از آن ها تاکید بر توجّه به مسایل مشترک دو مکتب، و بعضی دیگر تاکید بر پرهیز و کنار گذاشتن موارد اختلافی دارند. 
 
 
 
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
emam javadروز بیست ونهم ذیقعده (یکشنبه 21مرداد 97) مصادف است باسالروز شهادت امام نهم شیعیان، امام جواد (ع) درسال 220 هق... درجریان زندگی امام جواد ونوع موضعگیری هایشان درراستای رهبری وزعامت شیعه، اززمان حضورشان یک سلسله سؤالات و شبهاتی مطرح شده که به چند مورد آن اشاره می شود. ودرحدّ وسع اطلاعات خود به بررسی آن ها پرداخته می شود.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 imam reza mahdiیکی از دغدغه های فکری و اعتقادی که با توجّه به شرایط سیاسی زندگی امام رضا برای جامعه ی شیعی بوجود آمده بود (با توجّه به معارف به میراث مانده ی اهل بیت(ع) در مورد قیام امام مهدی(عج) و منجی موعود )، توهّم این مسئله بود که با حضور امام رضا(ع) در مقام ولایتعهدی، قیام موعود نزدیک است و یا حتّی عدّه ای تصوّر می کردند که قائم موعود جهانی خود امام رضا(ع) است. به همین خاطر امام برای از بین بردن توهّمات این چنینی، تمام خصوصیات و ویژگی های منجی موعود را در مواضع مختلف بطور روشن بیان کردند و حتی در بعضی از دعاها و مناجات ها از خداوند خواستند که او را از یاران و مدافعان حریم امام زمان(عج) قرار دهد.