امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
albayan

مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی( ۱۲۷۸ خوی- ۱۳۷۱ کوفه) کتابی در علوم قرآن می‌نویسند و نام آن را البیان می‌نهند. این کتاب توسط آقایان محمد صادق نجمی و هاشم هریسی به فارسی ترجمه شده و به همت جناب حجت‌الاسلام آقای سید احمد حسینی اشکوری از سوی انتشارات مجمع ذخائر اسلامی قم در سال ۱۳۶۰ منتشر شده‌ا‌ست.

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
taf amirآنچه این تفسیر را از سایر تفاسیر ممتاز کرده توجه مفسر است بر تنزیل یا تأویل آیات آن هم نه با رأی شخصی؛ بلکه با عنایت به کلام مولی امیرالمؤمنین علیه السلام و در مواردی نیز از سایر معصومین علیهم السلام. به همین دلیل وی داعیه تفسیر تمامی آیات را ندارد. با ذکر مواردی اندک از برخی مجلدات این مجموعه، معرفی مختصر را به پایان می بریم.
 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
meysame-tamar


از جمله مجذوبين و شيفتگان علی(ع)، ميثم تمّار را می بينيم که پس از بيست سال از شهادت مولا، بر سر چوبه دار از علی(ع) و فضايل و سجايای او سخن می گويد، و خود افتخار ميکند که (در اين راه چهل سال دارم را بر دوش کشيده ام)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
h. masumehدهم ربیع الثّانی مصادف است با رحلت حضرت فاطمه ی معصومه (س) درسال 201 ق درشهر قم. آن حضرت معروف به کریمه ی اهل بیت (ع) دختر امام کاظم (ع) ونجمه خاتون، وخواهر امام رضا (ع) درسال 201 ق برای دیدار برادرش امام رضا (ع) درتوس از مدینه با کاروانی از بستگان وخویشان راهی ایران شد                                                                                                                                                                                
 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

mizan
مگر می توان با میزان مکاتب مادّی و اومانیستی، دین الهی را محک زد، و مگر می شود حلّ مشکلات به وجود آمده در دنیای تمدّن مادّی را از اسلام و دین خواست، ... مگر می توان نگاه سکولاریستی را میزان تربیت اسلامی قرار داد؟؟ و مگر امکان دارد با میزان حقوق بشری کاملا لیبرالیستی و مادّی، مباحث و مبانی حقوق اسلام را محک زد؟؟ و در نگاه فمینیستی میزانی برای عفّت و حیاء زنان یافت؟؟